Regulamin Sklepu
I. Postanowienia ogólne
-
Niniejszy dokument (zwany w dalszej części Regulaminem) stanowi zbiór norm i zasad prawnych, którego nadrzędnym celem jest precyzyjne określenie uniwersalnych warunków świadczenia Usługi Zlecenia Nabycia Towaru drogą elektroniczną w ramach platformy handlowej (zwanej dalej Serwisem), funkcjonującej pod adresem domeny internetowej TurboDmuchawy.pl.
-
Działalność gospodarcza w ramach niniejszego Serwisu jest prowadzona i zarządzana przez podmiot prawny DS&KC spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą główną zlokalizowaną pod adresem ul. Władysława Łokietka 5/2, 70-254 Szczecin. Podmiot ten jest wpisany do stosownego rejestru przedsiębiorców, legitymując się numerem NIP 8522701786 oraz numerem REGON 527070254, a jego kapitał zakładowy wynosi 5 000,00 PLN. W dalszej części Regulaminu podmiot ten będzie określany jako Zleceniobiorca.
-
Oficjalnym kanałem komunikacji ze Zleceniobiorcą, dedykowanym do prowadzenia wszelkiej korespondencji, zapytań i wymiany informacji, jest wyłącznie adres poczty elektronicznej: kontakt@TurboDmuchawy.pl. Jakakolwiek inna forma kontaktu, o ile nie zostanie wyraźnie wskazana w późniejszych postanowieniach Regulaminu, nie gwarantuje terminowego i efektywnego rozpatrzenia.
-
Regulamin jest udostępniony w sposób ciągły i nieprzerwany w witrynie internetowej TurboDmuchawy.pl, zapewniając każdemu podmiotowi możliwość jego swobodnego pozyskania, odtworzenia oraz trwałego utrwalenia jego treści poprzez wydruk lub zapisanie na nośniku, w dowolnym momencie. Działanie to ma na celu zapewnienie pełnej transparentności norm prawnych, które regulują stosunek prawny pomiędzy Zleceniobiorcą a Zleceniodawcą.
-
Niniejszym Zleceniobiorca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, za pośrednictwem Systemu teleinformatycznego Zleceniodawcy, może potencjalnie wiązać się z pewnym ryzykiem, polegającym w szczególności na możliwości wprowadzenia złośliwego oprogramowania (malware) do Systemu teleinformatycznego Zleceniodawcy, jak również na możliwości pozyskania i modyfikacji jego danych osobowych oraz innych informacji przez podmioty nieuprawnione. W celu minimalizacji prawdopodobieństwa wystąpienia tego typu zagrożeń, każdy Zleceniodawca jest zobligowany do stosowania adekwatnych środków technicznych, które zapewnią mu ochronę, w tym, lecz nie wyłącznie, do użytkowania certyfikowanych programów antywirusowych oraz aktywnej zapory sieciowej (firewall).
II. Definicje
-
Dni robocze – definiowane są jako okresy czasu, w których prowadzi się aktywność zawodową, obejmujące dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem wszelkich dni, które zostały ustanowione jako dni wolne od pracy na podstawie odpowiednich przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
-
Zleceniodawca (lub Klient) – desygnuje osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, jak również podmiot prowadzący działalność gospodarczą, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która to osoba lub podmiot składa Zlecenie Nabycia w ramach Serwisu.
-
Konsument – stanowi Zleceniodawcę, który spełnia kryteria definicji konsumenta w rozumieniu artykułu 22¹ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
-
Przedsiębiorca – oznacza Zleceniodawcę, który kwalifikuje się jako przedsiębiorca w rozumieniu artykułu 43¹ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
-
Regulamin – jest formalnym określeniem niniejszego dokumentu, stanowiącego zbiór norm i zasad prawnych regulujących świadczenie Usługi Zlecenia Nabycia Towaru.
-
Zleceniobiorca (lub Usługodawca) – desygnuje podmiot prowadzący działalność gospodarczą pod firmą DS&KC sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Władysława Łokietka 5/2, 70-254 Szczecin, posiadającego NIP 8522701786 oraz REGON 527070254, świadczącego Usługę Zlecenia Nabycia Towaru.
-
Dostawca Zewnętrzny – podmiot trzeci (zlokalizowany na terytorium Polski, Unii Europejskiej lub poza nią, np. w Azji), będący faktycznym sprzedawcą Towaru, od którego Zleceniobiorca, w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy, nabywa Towar.
-
Towar – odnosi się do produktu, który jest przedmiotem Usługi Zlecenia Nabycia Towaru. Opis Towaru jest prezentowany w Serwisie. Wszelkie materiały wizualne, w tym grafiki, fotografie i treści wideo, dostępne na platformie, posiadają wyłącznie charakter orientacyjny i poglądowy.
-
Usługa Zlecenia Nabycia Towaru (lub Usługa) – usługa świadczona przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy, polegająca na zleceniu Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę wyszukania, zamówienia oraz opłacenia w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy określonego Towaru u Dostawcy Zewnętrznego, a także zorganizowaniu jego wysyłki na adres Zleceniodawcy.
-
Umowa Zlecenia Nabycia Towaru – jest porozumieniem prawnym o świadczenie Usługi Zlecenia Nabycia Towaru, zawartym na odległość pomiędzy Zleceniobiorcą a Zleceniodawcą na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Zlecenie Nabycia (lub Zamówienie) – jest oświadczeniem woli Zleceniodawcy, którego bezpośrednim i wyłącznym celem jest doprowadzenie do zawarcia Umowy Zlecenia Nabycia Towaru. Dokument ten determinuje w szczególności rodzaj i ilość Towaru, który ma być przedmiotem Usługi.
-
Cena Łączna – całkowita kwota płacona przez Zleceniodawcę za realizację Zlecenia Nabycia.
-
Konto – to spersonalizowany, wydzielony zbiór zasobów i funkcjonalności w ramach Serwisu, przypisany do danego Zleceniodawcy, który umożliwia mu m.in. składanie Zleceń Nabycia.
-
Newsletter – to usługa informacyjna, świadczona drogą elektroniczną, polegająca na cyklicznym przesyłaniu przez Zleceniobiorcę informacji handlowych.
-
Formularz rejestracyjny – zbiór pól elektronicznych służący do założenia Konta.
-
Formularz zlecenia – elektroniczny interfejs służący Zleceniodawcy do złożenia Zlecenia Nabycia.
-
System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych oraz oprogramowania.
-
Dowód księgowy – dokument potwierdzający zawarcie Umowy Zlecenia Nabycia Towaru lub dokumentacja źródłowa nabycia Towaru od Dostawcy Zewnętrznego.
-
Cookies – niewielkie pliki tekstowe.
-
Paczkomat – jeden z dostępnych sposobów dostawy Towaru przez Dostawcę Zewnętrznego.
-
Polityka Prywatności – odrębny dokument, integralna część Regulaminu.
-
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
-
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r.
-
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.
III. Zasady korzystania z Serwisu
-
Użytkowanie Serwisu oraz wszelkich oferowanych w jego ramach funkcjonalności i Usług jest możliwe wyłącznie pod warunkiem, że System teleinformatyczny, z którego korzysta Zleceniodawca, spełnia określone minimalne wymogi techniczne (dostęp do sieci Internet, aktywny adres e-mail, przeglądarka internetowa akceptująca pliki Cookies i obsługująca Javascript).
-
Korzystanie z Serwisu jest równoznaczne z podjęciem przez Zleceniodawcę każdej czynności, która prowadzi do zapoznania się z treściami i informacjami zawartymi w jego obrębie.
-
Zleceniodawca jest zobligowany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa polskiego oraz do działania w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu. W szczególności, Zleceniodawca zobowiązuje się, że nie będzie: a. dostarczał ani przekazywał treści zabronionych przez prawo; b. podejmował działań, które mogą zakłócać funkcjonowanie Serwisu; c. rozpowszechniał niezamówionej informacji handlowej (spam); d. wykorzystywał Serwisu w sposób uciążliwy dla innych Zleceniodawców lub dla Zleceniobiorcy; e. korzystał z treści zamieszczonych w Serwisie poza własny użytek osobisty.
IV. Usługi
-
Zleceniobiorca umożliwia Zleceniodawcom korzystanie z nieodpłatnych usług dodatkowych, takich jak prowadzenie Konta, Newsletter czy zamieszczanie opinii, które są dostępne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
-
Usługa prowadzenia Konta staje się dostępna po pomyślnym zakończeniu procedury rejestracyjnej. Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest na czas nieoznaczony i może zostać rozwiązana na żądanie Zleceniodawcy.
-
Zleceniodawca ma możliwość subskrybowania Newslettera. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wypisania się przez Zleceniodawcę.
-
Zleceniodawca posiada uprawnienie do zamieszczania w Serwisie własnych wypowiedzi (opinii). Umowa o świadczenie Usługi polegającej na publikowaniu opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
-
Wypowiedzi, o których mowa w punkcie 5, nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa ani praw podmiotów trzecich.
-
Poprzez zamieszczenie wypowiedzi, Zleceniodawca udziela Zleceniobiorcy nieodpłatnej zgody na korzystanie z tej wypowiedzi.
-
Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji.
-
W przypadku, gdy Zleceniodawca naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu, Zleceniobiorca, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu, ma prawo do jednostronnego rozwiązania umowy o świadczenie usług dodatkowych (np. prowadzenie Konta) z zachowaniem czternastodniowego terminu wypowiedzenia.
Podstawową usługą świadczoną przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawców jest Usługa Zlecenia Nabycia Towaru. Na mocy Umowy Zlecenia Nabycia Towaru, Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy, a Zleceniobiorca zobowiązuje się do odpłatnego nabycia w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy określonego Towaru od Dostawcy Zewnętrznego.
V. Procedura zawarcia Umowy Zlecenia Nabycia Towaru
-
Wszelkie informacje dotyczące Towarów, które są prezentowane na stronach Serwisu, a w szczególności ich opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy Zlecenia Nabycia Towaru (złożenia Zlecenia), zgodnie z artykułem 71 Kodeksu cywilnego.
-
Zleceniobiorca dokłada należytej staranności, aby Towary oferowane w ramach Usługi były fabrycznie nowe i zostały wprowadzone na rynek w sposób legalny.
-
Złożenie Zlecenia Nabycia w Serwisie jest warunkowane posiadaniem aktywnego konta poczty elektronicznej oraz obligatoryjnym zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu w całości.
-
W przypadku składania Zlecenia Nabycia za pośrednictwem Formularza zlecenia, czynność ta jest interpretowana jako złożenie przez Zleceniodawcę formalnej oferty zawarcia Umowy Zlecenia Nabycia Towaru na Usługę będącą przedmiotem Zamówienia. Oferta wiąże Zleceniodawcę w momencie, gdy Zleceniobiorca prześle na podany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Zlecenia do realizacji. To potwierdzenie stanowi oświadczenie Zleceniobiorcy o akceptacji oferty (Zlecenia), a z chwilą jego otrzymania przez Zleceniodawcę, dochodzi do zawarcia Umowy Zlecenia Nabycia Towaru.
-
Umowa Zlecenia Nabycia Towaru jest zawierana w języku polskim, a jej treść jest zgodna z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
-
Zleceniodawca przyjmuje do wiadomości, że Towar jest wysyłany do niego bezpośrednio przez Dostawcę Zewnętrznego. Zleceniobiorca informuje, iż większość Dostawców Zewnętrznych ma siedzibę w Polsce lub na terytorium Unii Europejskiej. W przypadku, gdy Dostawca Zewnętrzny jest zlokalizowany poza terytorium Unii Europejskiej (np. w Chinach), Zleceniodawca, akceptując niniejszy Regulamin i zawierając Umowę Zlecenia Nabycia Towaru, oświadcza, że posiada pełną świadomość i akceptuje fakt, iż w ramach realizacji Zlecenia Nabycia Towaru uzyskuje status importera Towaru.
-
W przypadkach, o których mowa w pkt. 6 powyżej (wysyłka spoza UE), Zleceniobiorca informuje, że w przypadku przesyłek o wartości rzeczywistej nieprzekraczającej 150 EUR, podatek VAT od importu jest zazwyczaj pobierany przez platformę Dostawcy Zewnętrznego w ramach procedury IOSS (Import One-Stop Shop), co zwalnia Zleceniodawcę z dodatkowych opłat celno-podatkowych przy odbiorze przesyłki. W przypadku przesyłek o wartości przekraczającej 150 EUR lub z innych przyczyn nieobjętych procedurą IOSS, Zleceniodawca (jako importer) może zostać zobowiązany przez organy celne do uiszczenia należnego cła i podatku VAT.
VI. Realizacja Zlecenia i Dostawa
-
Dostawa Towarów objętych Umową Zlecenia Nabycia Towaru jest realizowana bezpośrednio przez Dostawcę Zewnętrznego na adres wskazany przez Zleceniodawcę w procesie składania Zlecenia. Dostawa jest realizowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Odpowiedzialność Zleceniobiorcy ogranicza się do prawidłowego wykonania Usługi, tj. przekazania Zlecenia Nabycia i adresu Zleceniodawcy do Dostawcy Zewnętrznego.
-
Przewidywany czas dostawy wynosi od 2 do 14 Dni roboczych, licząc od dnia zawarcia Umowy Zlecenia Nabycia Towaru. Ostateczny termin dostawy jest uzależniony od Dostawcy Zewnętrznego oraz wybranej formy dostawy. Zleceniobiorca niezwłocznie poinformuje Zleceniodawcę o ewentualnych opóźnieniach, o ile uzyska taką informację od Dostawcy Zewnętrznego. Termin ten jest uzależniony od lokalizacji Dostawcy Zewnętrznego. W przypadku wysyłki z krajów spoza Unii Europejskiej (np. Chiny), co dotyczy mniejszości Zleceń, termin ten może ulec wydłużeniu. Taka wysyłka jest możliwym, lecz niestandardowym elementem Usługi.
-
W przypadku, gdy Zlecenie Nabycia obejmuje Towary od różnych Dostawców Zewnętrznych, mogą one zostać dostarczone w oddzielnych przesyłkach w różnych terminach.
-
Zleceniodawca ma możliwość wyboru spośród form dostawy oferowanych przez Dostawców Zewnętrznych (np. firma kurierska, Paczkomat).
-
Informacja o Cenie Łącznej Zlecenia Nabycia jest każdorazowo przedstawiana Zleceniodawcy w sposób transparentny przed finalnym złożeniem Zlecenia.
-
Koszty dostawy są zmienne i zależą od Dostawcy Zewnętrznego. Zleceniobiorca może zaoferować promocję polegającą na pokryciu kosztów dostawy dla Zleceń, których łączna wartość przekracza kwotę 300 zł.
-
Zleceniobiorca dostarcza Zleceniodawcy Dowód księgowy (np. fakturę VAT) na świadczoną Usługę Zlecenia Nabycia Towaru, dokumentującą Cenę Łączną. Zleceniobiorca udostępni Zleceniodawcy, w miarę możliwości technicznych i po pozyskaniu od Dostawcy Zewnętrznego, dokumentację źródłową nabycia Towaru wystawioną na dane Zleceniodawcy.
VII. Ceny i metody płatności
-
Wszystkie Ceny Łączne podawane są w polskiej walucie (PLN) i stanowią całkowitą kwotę brutto za Usługę Zlecenia Nabycia Towaru (zawierającą podatek VAT należny Zleceniobiorcy oraz koszt nabycia Towaru w imieniu Zleceniodawcy).
-
Zleceniodawca ma możliwość wyboru spośród następujących metod płatności za Cenę Łączną Zlecenia Nabycia: a. Płatność elektroniczna za pośrednictwem zewnętrznych systemów płatności (Przelewy24, BLIK, Apple Pay, karty Visa/Mastercard). Realizacja Usługi Zlecenia Nabycia Towaru (złożenie zamówienia u Dostawcy Zewnętrznego) następuje po otrzymaniu przez Zleceniobiorcę informacji o pomyślnym dokonaniu płatności. b. Płatność gotówką (za pobraniem) nie jest dostępna.
-
Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do określenia terminu, w jakim Zleceniodawca jest zobowiązany do uregulowania płatności za Zlecenie.
-
W przypadku braku płatności w terminie, Zleceniobiorca, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu, ma prawo do jednostronnego odstąpienia od Umowy Zlecenia Nabycia Towaru.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy Zlecenia Nabycia Towaru
-
Zleceniodawca będący Konsumentem jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Zlecenia Nabycia Towaru (umowy o świadczenie usług), zawartej na odległość, bez konieczności podawania jakiejkolwiek przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych. Początek biegu tego terminu rozpoczyna się w dniu zawarcia Umowy Zlecenia Nabycia Towaru (tj. w dniu otrzymania przez Zleceniodawcę potwierdzenia przyjęcia Zlecenia do realizacji).
-
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Zlecenia Nabycia Towaru może zostać sformułowane samodzielnie przez Zleceniodawcę lub przy użyciu wzoru. Zawiadomienie powinno zostać przesłane drogą elektroniczną na adres: kontakt@TurboDmuchawy.pl.
-
Z chwilą otrzymania oświadczenia, Zleceniobiorca niezwłocznie prześle Konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania.
-
Prawo do odstąpienia od Umowy Zlecenia Nabycia Towaru nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli Zleceniobiorca wykonał w pełni Usługę Zlecenia (tj. złożył i opłacił zamówienie u Dostawcy Zewnętrznego w imieniu Zleceniodawcy) za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Zleceniobiorcę utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości (zgodnie z art. 38 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta).
-
W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Zlecenia Nabycia Towaru *przed* pełnym wykonaniem Usługi przez Zleceniobiorcę, Zleceniobiorca zwraca Konsumentowi całą otrzymaną Cenę Łączną.
-
Strony zgodnie postanawiają, iż niniejszy dokument reguluje wyłącznie stosunek prawny Umowy Zlecenia Nabycia Towaru. Wszelkie roszczenia Zleceniodawcy wynikające z umowy sprzedaży (w szczególności uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru) podlegają reżimowi prawnemu właściwemu dla Dostawcy Zewnętrznego oraz regulacjom platformy transakcyjnej, za pośrednictwem której dokonano nabycia. Zleceniodawca, jako importer i strona umowy sprzedaży, realizuje te uprawnienia bezpośrednio wobec Dostawcy Zewnętrznego. Zleceniobiorca może zaoferować wsparcie o charakterze administracyjnym w komunikacji, jednakże nie jest stroną rzeczonego postępowania i nie ponosi odpowiedzialności za jego merytoryczny wynik.
-
Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru zawartej z Dostawcą Zewnętrznym może być wyłączone w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta (dotyczących Towaru), w szczególności dla: a. Umów o świadczenie usług (dotyczy Usługi Zlecenia, jak w pkt 4 powyżej); b. Umów, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta; c. Umów, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu (ochrona zdrowia, względy higieniczne); d. Umów, w której Towary zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; e. Umów na nagrania dźwiękowe, wizualne lub programy komputerowe w zapieczętowanym opakowaniu.
IX. Odpowiedzialność Zleceniobiorcy i Reklamacje
-
Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie Usługi Zlecenia Nabycia Towaru, zgodnie z zawartą Umową (np. za zamówienie prawidłowego Towaru, podanie prawidłowego adresu Dostawcy Zewnętrznemu).
-
Z uwagi na charakter świadczonej Usługi Zlecenia Nabycia Towaru, Zleceniobiorca *nie jest* sprzedawcą Towaru w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. W konsekwencji, Zleceniobiorca jest wyłączony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi oraz gwarancji za wady fizyczne lub prawne Towaru. Wyłączna odpowiedzialność za zgodność Towaru z umową (wady, usterki, niezgodność z opisem) obciąża Dostawcę Zewnętrznego, będącego stroną umowy sprzedaży zawartej ze Zleceniodawcą.
-
Zleceniodawca dochodzi roszczeń reklamacyjnych dotyczących Towaru bezpośrednio u Dostawcy Zewnętrznego, zgodnie z procedurami obowiązującymi u tego Dostawcy lub na platformie (np. Allegro, AliExpress, Temu), na której Zleceniobiorca dokonał zakupu w imieniu Zleceniodawcy.
-
Zleceniodawca ma prawo złożyć reklamację dotyczącą *wyłącznie* nienależytego wykonania Usługi Zlecenia Nabycia Towaru przez Zleceniobiorcę. Reklamacje należy zgłaszać pisemnie lub mailowo na adres: kontakt@TurboDmuchawy.pl. Zgłoszenie powinno zawierać dane Zleceniodawcy i precyzyjny opis problemu dotyczącego Usługi.
-
Zleceniobiorca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej Usługi Zlecenia Nabycia Towaru i udzielenia na nią odpowiedzi w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
-
Zleceniobiorca zobowiązuje się do udzielenia Zleceniodawcy aktywnej pomocy o charakterze administracyjnym w procesie reklamacyjnym dotyczącym Towaru u Dostawcy Zewnętrznego (np. w komunikacji, przekazaniu dokumentacji zdjęciowej/wideo, zainicjowaniu sporu na platformie). Zleceniobiorca nie jest jednak stroną tego postępowania i nie gwarantuje jego merytorycznego wyniku.
-
Zleceniobiorca informuje, że w przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, która wynika z niewłaściwego użytkowania produktu (niezgodnego z instrukcją), Dostawca Zewnętrzny może odrzucić roszczenia reklamacyjne.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
-
Zleceniodawca posiada uprawnienie do zgłaszania Zleceniobiorcy roszczeń reklamacyjnych związanych z nieprawidłowym funkcjonowaniem Serwisu (np. działanie Konta, Formularzy). Reklamacje należy zgłaszać na adres: kontakt@TurboDmuchawy.pl.
-
W zgłoszeniu reklamacyjnym Zleceniodawca jest zobowiązany do podania swoich danych oraz opisu problemu.
-
Zleceniobiorca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych.
XI. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Zleceniodawca, który posiada status Konsumenta, ma uprawnienie do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania ewentualnych sporów, które mogą wynikać z zawartej Umowy Zlecenia Nabycia Towaru.
-
Konsument może również złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji dostępne są m.in. na stronach UOKiK, u rzeczników konsumentów oraz w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.
- W ramach dostępnych możliwości, Konsument jest uprawniony w szczególności do: a. Zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego; b. Złożenia wniosku do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie postępowania mediacyjnego; c. Uzyskania bezpłatnej pomocy u powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznych (np. Federacji Konsumentów).
XII. Postanowienia końcowe
-
Wszelkie prawa o charakterze wyłącznym do Serwisu, obejmujące majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny, strony internetowej, formularzy i logotypów, stanowią wyłączną własność Zleceniobiorcy.
-
Postanowienia niniejszego Regulaminu odnoszące się do praw Konsumenta (w szczególności dot. odstąpienia od Umowy Zlecenia) mają odpowiednie zastosowanie także do osoby fizycznej, która zawiera Umowę Zlecenia bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego (zgodnie z CEIDG). Zapisy o pozasądowych sposobach rozstrzygania reklamacji nie mają zastosowania do tej kategorii Klientów.
-
We wszelkich kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny, Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawa o prawach konsumenta.
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Zleceniobiorcą a Zleceniodawcą będącym Konsumentem, zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądów właściwych zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Zleceniobiorcą a Zleceniodawcą będącym Przedsiębiorcą, zostaną rozstrzygnięte przez sąd właściwy miejscowo ze względu na siedzibę Zleceniobiorcy.
-
O wszelkich zmianach w Regulaminie, każdy Zleceniodawca zostanie poinformowany poprzez opublikowanie informacji na stronie głównej Serwisu. Zleceniodawcy posiadający Konto zostaną dodatkowo powiadomieni mailowo. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. Brak akceptacji nowego Regulaminu przez Zleceniodawcę posiadającego Konto jest równoznaczny z rozwiązaniem umowy o prowadzenie Konta.
-
Integralną częścią niniejszego Regulaminu jest polityka prywatności.
-
Postanowienia niniejszego Regulaminu wchodzą w życie z dniem 4 listopada 2025 r.